Spring, you now carry hopes of hearts in love,
your breath, a flow of genesis, erases every memory of unhappy days
and all is burning in my soul, blazing 'til this forceful, tender flame has gently dried my tears.
You return to earth, with a mellow secret, the fruits and flowers.
Your spell, so powerful, so enchanting all the wonders you do - In vain I am beautiful.
My heart full of love, bemoaning its unfaithful companion.
Dear heart, you still keep recollecting the left-overs of happiness,
you still watch over the shards of a once perfect love.
At the falling night I will go to meet my new lover though.
Spring and I have a rendezvous.
My heart opens with your voice, as open the flowers with the kiss of dawn.
But as my beloved only remained a few weeks - Spring will leave me soon as well.
Oh stay with me, don't go! Don't leave me, stay - unless it is that I shall die this very moment
and you have come to take me home,
then I shall die more blessedly than I have ever lived.
Is it really now that my time has come just yet?
Why so quickly, so hastily, leaving me barely time to greet my sister Summer,
You are leaving early my dear, she will say.
My good friend Winter will think me too late
and scolded Autumn, who is never really welcomed by anyone, will tell me, you are right on time my dear.
So I leave a smile, a kiss and a farewell and join the others now for good
as the fifth season - and I dare say, it's about time!
Farewell dear fellows, farewell dear heart
I loved with dignity and so shall I depart.
Welcome and Goodbye
Liebe Medea,
Hut ab, ich würde mich in keiner meiner fremden Sprachen trauen zu dichten.
Ich finde Dein Gedicht einen schönen Beweis für meine These, dass die englische Sprache viel poetischer ist als man gemeinhin denkt. Ich finde es beeindruckend, wie wortsicher und -reich Du in Englisch schreiben kannst (bist Du etwa docbh Muttersprachlerin?).
Manchmal denke ich mal könnte vielleicht einige Silben ändern, um den Rhythmus fließender zu machen, etwa
zu
and all is burning in my soul, blazing til this forceful, tender flame has gently dried my tears.
Was denkst Du?
Liebe Grüße
Max
Hut ab, ich würde mich in keiner meiner fremden Sprachen trauen zu dichten.
Ich finde Dein Gedicht einen schönen Beweis für meine These, dass die englische Sprache viel poetischer ist als man gemeinhin denkt. Ich finde es beeindruckend, wie wortsicher und -reich Du in Englisch schreiben kannst (bist Du etwa docbh Muttersprachlerin?).
Manchmal denke ich mal könnte vielleicht einige Silben ändern, um den Rhythmus fließender zu machen, etwa
.and all is burning in my soul, blazing until this forceful, tender flame has gently dried all my tears
zu
and all is burning in my soul, blazing til this forceful, tender flame has gently dried my tears.
Was denkst Du?
Liebe Grüße
Max
oh vielen dank max, das ehrt mich sehr.
ehrlich gesagt hab ich mich hier erst gar nicht getraut zu posten, weil ich finde, dass ihr hier alle verdammt gut seid und meine sachen dagegen ziemlich tollpatschig klingen, zumindest in meinen ohren.
nein ich bin keine muttersprachlerin aber ich liebe die englische sprache. spätestens seit emily dickinson kann wohl keiner mehr leugnen, dass diese sprache einfach so vor virtuosität sprüht.
deine kritik ist sehr berechtig und deinen vorschlag nehme ich dankbar an. wenn dir noch mehr einfällt.... go right ahead.
liebe grüsse,
~medea~
-----------------------------
change your point of view every now and then
ehrlich gesagt hab ich mich hier erst gar nicht getraut zu posten, weil ich finde, dass ihr hier alle verdammt gut seid und meine sachen dagegen ziemlich tollpatschig klingen, zumindest in meinen ohren.
nein ich bin keine muttersprachlerin aber ich liebe die englische sprache. spätestens seit emily dickinson kann wohl keiner mehr leugnen, dass diese sprache einfach so vor virtuosität sprüht.
deine kritik ist sehr berechtig und deinen vorschlag nehme ich dankbar an. wenn dir noch mehr einfällt.... go right ahead.
liebe grüsse,
~medea~
-----------------------------
change your point of view every now and then